
İtalya'daki Campobasso Üniversitesi'nden bilim adamlarının Milano Kanser Enstitüsü ile ortaklaşa yaptığı araştırma, haftada 2-3 kez 1-2 parça siyah çikolatanın kronik iltihaplanmaya karşı koruyabileceğini, kalp krizi ve beyin kanaması riskini azaltabileceğini gösterdi. Katılımcıların kanındaki, iltihaplanma göstergelerini ölçen araştırmacılar çikolata yiyen gruptakilerde bu göstergelerin yüzde 17 daha düşük olduğunu belirledi. Araştırmacılar, bu durumu, "çikolata kalp-damar hastalıklarına yakalanma riskini kadınlarda üçte bir, erkeklerde dörtte bir azaltabilir" şeklinde yorumladı. En iyi koruyucu etkinin günde ortalama 6,7 gram siyah çikolatayla olduğunu vurgulayan araştırmacılar, 6,7 gramın üzerine çıkıldığında koruyucu etkinin kaybolduğuna dikkat çekti. Siyah çikolatadaki kakao tanecikleri önemli oranda antioksidan içeriyor. Sütle karışınca bazı maddelerin emiliminin azalması sebebiyle sütlü çikolata siyah çikolatayla aynı koruyucu etkiyi göstermiyor.
Analitik Bakış
Analitik Bakış
Analitik Bakış
Analitik Bakış
Analitik bakış
Analitik Bakış
Analitik Bakış